Mangan

Koncentrace manganu se v jednotlivých potravinách velmi liší, nejvíce ho nalezneme v obilí, rýži, oříšcích a některých čajích. V lidském těle hraje významnou roli jako kofaktor některých enzymových systémů. V současné době není doporučený denní příjem manganu stanoven, nicméně US National Research Council odhaduje bezpečný a dostatečný příjem pro dospělého člověka mezi 2 a 5 mg na den, EFSA dokonce 1 až 10 mg manganu na den.

Bylo prokázáno, že mangan přispívá k normálnímu energetickému metabolismu, k udržení normálního stavu kostí, k normální tvorbě pojivových tkání a k ochraně buněk před oxidativním stresem. Při konzumaci 5 porcí práškové MANY denně je příjem manganu 3,5 mg a v případě konzumace 5 porcí MANA Drinku denně je příjem manganu 2 mg.

Užijte si MANU jako součást pestré a vyvážené stravy a zdravého životního stylu. MANA je vhodná pro každého zdravého dospělého jedince.

Zdroj:

Tolerable upper intake levels for vitamins and minerals, Scientific Commettee on Food, Scientific Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies, EFSA 2006, on-line: http://www.efsa.europa.eu/sites/default/files/efsa_rep/blobserver_assets/ndatolerableuil.pdf

klinické studie:

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.2903/j.efsa.2010.1808/epdf

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.2903/j.efsa.2009.1217/epdf