Proč je pohyb vždy skvělý nápad

Sport je slovo, které u některých lidí vyvolává záchvaty úzkosti, zatímco pro jiné představuje zdroj radosti a relaxace. Faktem je, že pro lidský organismus je pohyb v kombinaci s vyváženou stravou nejúčinnější způsob, jak si udržet dobrou kondici. Mimo to má spoustu příjemných účinků, které prospívají lidskému tělu a psychice. Pohyb v sobě skrývá spoustu výhod.

Dobré zdraví

Pravidelná pohybová aktivita má blahodárný vliv na náš zdravotní stav. Dlouhodobě zlepšuje imunitu a navíc podporuje správné dýchání. Zvětšuje se tím kapacita plic, čímž se do těla dostává více kyslíku, který způsobuje, že mozek a nervová soustava lépe pracují. Pohyb posiluje srdeční činnost, zlepšuje tok krve a tím pomáhá snižovat riziko vzniku civilizačních nemocí, jako jsou vysoký krevní tlak, cukrovka, mrtvice či infarkt. Dle odborníků také posiluje kosti a zabraňuje vzniku osteoporózy. Ani ženy trpící menstruačními bolestmi by ho neměly během své periody zavrhovat. Vhodné cvičení ulevuje od nepříjemných křečí.

Dokonalá postava

Otázkou, jak se zbavit nadbytečných kil, se trápí spousta žen i mužů. Není se čemu divit. Na stránkách časopisů i na sociálních sítích se denně potkáváme s modelkami a modely s božskou figurou. Pro náruživé držitele diet je to možná špatná zpráva, ale při boji s nadváhou nestačí pouze omezit denní příjem potravin nebo pozměnit jídelníček. Bez pohybu si o svém vysněném těle můžete nechat jenom zdát. Fyzická aktivita formuje křivky, zpevňuje svaly a zrychluje metabolismus. Správně zvolené cvičení dokáže zlepšit kondici, posílit tělo a vytvarovat postavu, kterou budete chtít ukázat v plavkách. Přestaňte si vyčítat své neřesti a začněte se pravidelně hýbat. Přestaňte hledat výmluvy, překonejte svou lenost – to je nejlepší lék k zdravému a šťastnému tělu.

Dobrá nálada

Ne nadarmo se říká, že pohyb prospívá tělu i duši. Při fyzické dřině se v těle vyplavují stejné látky jako například při sexu. Díky nim se i po cvičení cítíme jako znovuzrození a máme energie na rozdávání. Serotonin, endorfin, adrenalin a dopamin tvoří silnou čtyřku hormonů, které nás pohání k větším výkonům, tlumí bolest, snižují stres i napětí organismu a zlepšují náladu. Všem bez výjimky.

Dobrodružství

Pokud vás představa plného fitka dokáže odradit od jakékoliv aktivity nebo jste se zapřísahali, že běžeckému kultu nepodlehnete, existují i jiné varianty. Pro ty, kteří nejen ve sportu rádi vybočují z řady, nabízí dnešní doba řadu možností, jak ze sebe dostat přebytečnou energii. Máte chuť šplhat po vysokých skalách, láká vás jízda na longboardu nebo se porozhlížíte po jiných adrenalinových aktivitách? Nehledejte překážky a zapátrejte po internetu, kde můžete najít vyhovujícího lektora, který vám se začátky pomůže. „Miluji adrenalinové sporty a řídím se heslem: Jdi do toho teď, když si jen trochu myslíš, že na to máš, protože třeba už nebudeš mít v životě další šanci to zkusit ještě jednou!“ říká k tomu Martin Navrátil, high diver a ambasador české inovativní stravy Mana.

Pozor na živiny

Nezapomínejte myslet na to, že musí být při sportu z čeho brát. Velký energetický výdej tělo vyčerpává, a proto je potřeba po fyzické námaze doplnit energii zpět. Vzhledem k tomu, kolik aktivit musí člověk denně stihnout, není vždy prostor přichystat si domácí stravu na celý den. Pokud si chcete udržet pravidelný přísun živin, ale zároveň nechcete přípravou jídla ztrácet příliš času, sáhněte po Maně. Ta v sobě obsahuje všechny látky, které vaše tělo potřebuje. Pro sportovce představuje ideální způsob, jak do sebe po náročném zápřahu dostat potřebné živiny. Stačí v lahvi smíchat prášek a olej s vodou, pak už si ji můžete jednoduše sbalit do tašky a mít energii kdykoliv po ruce. Navíc vás její lehké složení nezatíží, takže není problém zahnat hlad rovnou při cvičení.

Všeho moc škodí

Ačkoliv je pohyb po všech stránkách lidskému tělu prospěšný, je třeba si ho ze začátku rozumně rozvrhnout. Základ je nepřecenit své síly hned na startu, jinak si všechnu svou energii vyčerpáte a jakákoliv aktivita pro vás bude spíše utrpením, než zábavou. Začněte s delšími, 2 denními intervaly mezi cvičeními, a postupně je zkracujte. Také si dejte pozor, abyste se nepřepínali – vždy počkejte, až vám provedení určitých cviků nebude činit velký problém, teprve pak přidejte na obtížnosti. Dobrá rada zní – zvolte si druh pohybu, který vás bude bavit. Žádané výsledky se brzo dostaví.