Mangan

Koncentrace manganu se v jednotlivých potravinách velmi liší, nejvíce ho nalezneme v obilí, rýži, oříšcích a některých čajích. V lidském těle hraje významnou roli jako kofaktor některých enzymových systémů. V současné době není doporučený denní příjem manganu stanoven, nicméně US National Research Council odhaduje bezpečný a dostatečný příjem pro dospělého člověka mezi 2 a 5 mg na den, EFSA dokonce 1 až 10 mg manganu na den.

Bylo prokázáno, že mangan přispívá k normálnímu energetickému metabolismu, k udržení normálního stavu kostí, k normální tvorbě pojivových tkání a k ochraně buněk před oxidativním stresem.

Při konzumaci 5 porcí práškové Many denně je příjem manganu 3,5 mg a v případě konzumace 5 porcí Mana Drinku denně je příjem manganu 2 mg.

Užijte si Manu jako součást pestré a vyvážené stravy a zdravého životního stylu. Mana je vhodná pro každého zdravého dospělého jedince.

Zdroj:

Tolerable upper intake levels for vitamins and minerals, Scientific Commettee on Food, Scientific Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies, EFSA 2006, on-line:

Klinické studie:

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.2903/j.efsa.2010.1808/epdf